Weeklijsten voeding

Wil je afvallen of aankomen? Fitja helpt je door middel van weeklijsten. Hierop staat wat je mag eten, per dag én per maaltijd. Met de handige boodschappenlijsten en recepten maak je de lekkerste gerechten.

Beweeg je veel of weinig? Kies je het natuurlijke, vegetarische, vegan of paleo plan? Heb je diabetes, lactose-intolerantie of een glutenallergie? Fitja kijkt samen met jou wat het beste bij je past.

Je ideale gewicht bereiken samen met Fitja? Maak snel een vrijblijvende afspraak voor een intake.


SNELLE KOOLHYDRATEN

Overgewicht is vaak het resultaat van het eten van te veel ‘snelle’ koolhydraten. Het is dus goed om koolhydraatarm te eten, maar hoe doe je dat?

Als je koolhydraatarm eet, mag je dan helemaal geen granen, pasta en rijstproducten meer eten? Mag je echt alleen nog maar vlees en vis? Gelukkig zit dat anders. Koolhydraten vind je namelijk niet alleen in (volle) granen. Ze zitten ook in groente, fruit, noten, zaden en peulvruchten.

Koolhydraatarm eten is een voedingspatroon waarbij je vooral het aandeel suiker, sterk bewerkte producten en zetmeel minimaliseert. Dit zijn de zogenaamde ‘snelle koolhydraten’. Je lijf zet snelle koolhydraten om in vet en ze remmen ook nog eens de vetverbranding.

Eet je volgens de Fitja-weeklijsten, dan vervang je snelle koolhydraten door voedingsmiddelen die rijk zijn aan gezonde voedingsvetten, vezels en eiwitten.

Eten volgens het Fitja-plan vergt iets meer voorbereiding dan het smeren van een boterham voor je werk, maar je eet lekkerder, beter én gezonder!

FIT MET EIWIT

Eiwitten (of proteïnen) zijn de bouwstenen van je alle weefsels in je lichaam. Je spieren gebruiken eiwitten om te herstellen na een training, maar ook je immuunsysteem heeft eiwitten nodig om afweerstoffen aan te maken.

De voordelen van een eiwitrijk menu:

  • Langer een vol gevoel zonder veel calorieën
  • Minder suikers binnenkrijgen
  • Gezond alternatief voor brood en koolhydraten
  • Kracht voor spieren en lichaam
  • Een gezonde huid
  • Stevig haar, sterke nagels en botten

WEEKSCHEMA PROBEREN?

Benieuwd hoe een weeklijst van Fitja eruit ziet?

Download hieronder een voorbeeld. Deze lijst is een basislijst met zuivel, vis, vlees, ontbijtgranen, brood, pasta’s, rijst, etc. Er zijn ook lijsten voor vegetariërs, veganisten en mensen met voedselallergieën.

Gratis weekmenu proberen?

Komt mijn begeleiding in aanmerking voor vergoeding?

Ondersteuning in voeding, weeklijsten, weegmomenten komen in aanmerking voor (gedeeltelijke) vergoeding van de zorgverzekering. Kijk bij vergoeding en reken snel uit waar jij recht op hebt. Zo wordt starten wel heel voordelig!

jA, IK WIL OOK FIT WORDEN!